söndag 22 april 2012

Tårtbotten & cupcakes!

Nu är en bakhelg snart slut. Det är så roligt att leta nya recept som testbakas och hittar man sedan någon ny favorit så är lyckan gjord. Av de tre recept jag bakat i helgen så kommer jag att baka alla tre igen, så det blev full pott. :) Jag har jag provat två nya recept + lakritskladdkakan jag skrev om tidigare. Det första var en chokladtårtbotten som var saftig och jättesmaskig, kommer jag att använda. Receptet till tårtbotten tog jag ur senaste Elle mat & vin. Det andra var chocolate cappuccino cupcakes spritsad med swiss meringue chocolate buttercream. Receptet lånade jag HÄR, hos Heavenly cupcake. De var superdupergoda, mums. Jag provade det andra receptet för att testa att göra frostingen som ska vispas i vattenbad, gick hur bra som helst att göra. Ha en bra kväll!






3 kommentarer:

  1. Vilka coola annorlunda muffinsformar som är fyrkantiga. Har aldrig sett något sådant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är väl inte undra på när du är så långt utsocknes. I Svedala på Åhléns finns såna nymodigheter! ;)

      Radera
  2. Ha, ha! Behöver visst uppdatera mig :-)

    SvaraRadera