torsdag 21 juni 2012

Trevlig Midsommar med "tapastårta"!

Bild från Google
                                                             
Så här första dagen på semestern, vilka härliga ord, låg jag och Wille (vår älskade hund som var ut på en promenad 05:30 med husse) lääääänge, till 10, så skönt att slippa höra klockan. Sambons klocka hör jag inte när jag är inställd på att få sova och från och med i morgon ringer ingen klocka på fler  veckor i detta semesterns hus. :)))

Till midsommarafton hade jag tänkt baka en av Lomelinos tårtor, men vi ska åka båt till en ö i Storsjön och det blir lite svårt att transportera en tårta i värmen. Så istället tar jag med en saftig tårtbotten, lime curd, jordgubbar och vispad grädde så får var och en göra sin egen tårtbit när vi kommer fram, som en "tapastårta". Nöden har ingen lag, en tårta på midsommarafton måste det vara. Bilden nedan visar hur den ska se ut, sen får jag visa bilder på hur den ser ut på "tapasvis".

Önskar alla en underbar midsommar med mycket vänner, sol, mat, dricka och goda bakverk i alla dess former.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar