lördag 27 april 2013

Äppelkaka!

När man som jag äter LCHF så ska man inte äta frukt om man vill gå ned i vikt och det passar mig perfekt för jag är ingen fruktoman. Idag när jag var och handlade så blev jag sååå sugen på äpplen, konstigt!! Väl hemma så titta jag i en av Annika Rognebys bakböcker om jag skulle hitta något gott att baka med äpplen. Det blev en äppelkaka med äppelbitar stekta i kanel, sötning, vaniljpulver och smör i kakan och till åt vi lättvispad grädde med turkisk yoghurt och vaniljpulver. Gott!

Ha en skön helg!


3 kommentarer:

  1. Följer du LCHF-dieten strikt? Jag vet ju att du har mest LCHF-recept här på bloggen. Äppelkaka är så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har ätit så sedan januari och mår toppen av det.

      Radera
    2. Så skönt att det är så! :)

      Radera