lördag 5 maj 2012

LCHF-tårta!

Idag har jag testat att göra en LCHF-tårta, ur boken "Baka med LCHF" av Mariann Andersson, det gick inget vidare. När jag skulle dela botten så var den inte färdiggräddad fast inget fastnade på stickan när jag testade. Gjorde den färdig i alla fall, men jag fick ta bort mycket som var som smet. Den är orange, men nästa gång ska jag ha i mera färg för det bleknar när den gräddas (tänk vad blek den skulle varit om den gräddats färdigt). Den är fylld med vaniljkräm och mosade jordgubbar. Jag spritsade den med grädde med jordgubbssmak. Den är finare i verkligheten än på fotot med svart strössel, men oj, strössel får man inte ha på LCHF. Som ni ser på det andra fotot så är det ingen botten i mitten utan bara fyllning. Ja, ja bättre lycka nästa gång! Den smakade i alla fall gott!


2 kommentarer:

  1. Attans, ja ibland blir det tyvärr så... tycker den ändå ser god ut och visst är det huvudsaken att den smakar gott?

    SvaraRadera