torsdag 26 januari 2012

Myskväll!

Ikväll sitter jag framför braskaminen med en kopp rykande hett te, datorn, såklart och en filt runt mig och funderar på att det ska förbli så hela kvällen, mysigt! Vi eldar inte bara för mysfaktorn utan också för att värma upp vårt hus, ibland är det 13 grader när vi (ja, vi och vi, sambon går upp först) kommer upp. Vårt hus är litet så det blir varmt rätt så fort. Jag älskar den tid vi kan elda eftersom det blir en helt underbar värme av ved. Ha en skön kväll! :)

2 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt med brasa!? Jag tror jag kommer att ha svårt att bo någonstans som saknar det. Tro det eller ej, vi brukar ibland elda i vår öppna spis i Nairobi. Det kan bli jättekallt på kvällar och morgonar i egentid, nedåt 15 grader

    Läcker dator med matchande mugg!

    SvaraRadera
  2. Ja, om jag säger så här, det förvånar mig inte alls att det eldas där du är, Afrika eller Sverige!:)Jag sa just det idag att jag ska aldrig bo där jag inte kan elda för det är det bästa jag vet. Ibland måste jag ut och svalka mig eftersom jag är i den ljuva ålder så jag har flickbrus som bara kommer! Hihihi...

    SvaraRadera