tisdag 31 januari 2012

Körsång!

Från Google
Igår började jag sjunga i kör, så härligt. Men hur kan vissa läsa noter, jag fattar ingenting av fyllda, halvfyllda, upp- och nedtill på raderna, felvända och jag vet inte allt... En av sångerna vi sjöng så visade tydligen noterna att vi skulle hålla ut i tonen och jag tycket det var ett perfekt ställe att ta en nypa luft för att slippa hyperventilera, men icke! Allt detta har väl något samband med att jag slutade rätt fort med blockflöjtsspelandet i min ungdom, kunde i alla fall "Buy hot dogs" som vi sa i Hofors (internationella människor där) eller "Köp varmkorv" som den heter i övriga Svedala. Jag vill ha sångtexten i brödtext så att det bara är att läsa rad för rad och sjunga, men, men det är väl någon tanke med dessa noter. Jag ska googla, hur klarade vi oss innan Googles tid, noter så hoppas jag på en snabbkurs där. :)
En av sångerna vi sjöng igår var Hallelujah, så vackert!

Hallelujah

Det finns en sång som säger allt                       
Som värmer när det blåser kallt
Som lockar dig att gråta eller jubla
Den har någonting som griper tag
Och leder dig från natt till dag
Och plötsligt vill du sjunga "Hallelujah"
Hallelujah
(Hallelujah)
Hallelujah
Hallelujah  
  
Den visar att vi hör ihop
Som ett försiktigt glädjerop
Förenar det oss i det bitter-ljuva
Det liv vi måste klara av
Och allt vi tog och allt vi gav
Så vi kan våga ropa "Hallelujah"
Hallelujah
(Hallelujah)
Hallelujah
Hallelujah     

Det är en sång om enkelhet
Det lilla som vi alla vet
Den talar till det vackra och det fula
Den badar oss i månens sken
Så skjälvande men ändå ren
Ett sprucket men ett vackert hallelujah
Hallelujah
(Hallelujah)
Hallelujah
Hallelujah

Och alla drömmar vi har drömt
Det vackra som vi nästan glömt
Finns kvar och vi kan inte längre ljuga
Du ropar och man hör din röst
Du hör ett ord som ger dig tröst
Ett naket och ett enkelt hallelujah
Hallelujah
(Hallelujah)
Hallelujah
Hallelujah
Text från Google

Sa jag att vi ska uppträda nästa månad? Hello Bert, here I come, med eller utan kunskap av dessa nötter (en not, flera nötter)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar