onsdag 30 oktober 2013

Halloweentårta till mina arbetskamrater!

Idag har jag överraskat mina arbetskamrater med en halloweentårta till fika efter en lång arbetsplatsträff! Det passar bra med en sockerchock då. 

Det är en Devil's food cake som jag hittade i Josephine Palms (hon som kom tvåa i Hela Sverige bakar förra året) bok "Baka lite glammigare, lite roligare". En saftig och tung chokladbotten med chokladsmörkräm som fyllning och som den är spacklad med. Jag dekorerade den med en häxa och ett halloweenansikte i sockerpasta. Gjorde efter en steg-för-steg i tidningen "Cake Crafoord & decoration". 









2 kommentarer:

  1. Vilken fin tårta, bravo Kate. Jag älskar färgen och dekorationerna duktiga du kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad glad jag blir att du gillar den. Kram vännen.

      Radera